Deshihk ´s Blog ?

Propagace webu pomocí minisites a PR článků

Co si budem povídat, podpoření vašeho webu pouze registrací do katalogů a výměnou / nakupováním odkazů už nestačí posledních pár let na první příčky v SERPu (ve vyhledávání). Za nejlepší propagaci, považuji podpoření vaší stránky vlastnímy minisite stránkami a PR články na tématických webech.

Protože když nakoupíte odkazy, stránka na které se nacházejí, není ve vašem držení, takže při koupi tam může být například jen 5 externích odkazů, ale za měsíc jich tam může být klidně i 35 což už je rozdíl. Stejně tak stránka může zaniknout nebo může být penalizována (je jedno za co). Takže tento zdroj návštěvníků a odkazů, není příliš dlouhodobě výhodný.

Minisite

Z tohoto důvodu se na propagaci začlo používat tvoření menších minisites jejíž obsah byl optimalizován na klíčová slova z "Long tailu" (Long Tail = dlouhý ocas). Hlavní traffic (návštěvnost) chodí přes frekventovaná klíčová slova, které jsou považovány za nejdůležitější (a ve výsledcích je velká konkurence na tato slova).

Ale existuje i spoustu méně frekventovaných synonym a slov se stejným nebo podobným tématickým významem, které sice mají samostatně menší prioritu a návštěvnost než hlavní klíčové slovo, ale je jich více než těch frekventovaných.

Když využijete tyto „méně hodnotnější“ slova, tak budete mít menší konkurenci (protože všichni se snaží optimalizovat na ty nejfrekventovanější výrazy) a větší šanci se dostat na špici vyhledávání, dokonce můžete mít větší návštěvnost (třeba i konverze) než weby, které jsou optimalizovány na ty hlavní KW (klíčová slova). A přesně toto je princip Long Tailu, kdy se vy zaměřujete na méně frekventovaná slova a směřujete tímto směrem svoji optimalizaci.

Příklad: E-shop, který prodává autodíly má optimalizovanou stránku na KW autodíly , ale lidé co hledají ve vyhledávačích například brzdové destičky, nebo motorové oleje je nenajdou. Z toho důvodu si majitel e-shopu nechá vytvořit několika stránkové menší stránky (plné obsahu optimalizovaného například na zmíněné brzdové destičky nebo oleje).

A z těchto stránek budou vést na původní e-shop například textové odkazy, reklamní bannery, nebo můžete na minisite stránky pravidelně publikovat například akční ceny vašich brzdových destiček. Tímto způsobem si můžete poměrně zvětšit návštěvnost i rozsah vašeho rozpětí na trhu. Také tím získáte i kvalitní odkazy.

PR články

Jako další způsob propagace můžete použít například placením si PR (Public relations) článků na tématických webech. Jedná se o jakési promo články, hodnotící vaše služby, zboží apod. V textu se samozřejmě nacházejí vhodně umístěná klíčová slova společně s odkazy na váš web a jeho podstránky.

Tím si “vysloužíte” přízeň vyhledávačů, které mají rádi odkazy začleněné v tématickém textu, protože jsou neskonale lepší než odkazy umístěné patičkách, na které snad už doufám vyhledáče nedávají žádný důraz.

Takže zde jde také sice o návštěvnost (záleží na trafficu webu kde jste publikovali), ale hlavně o získání velmi kvalitních odkazů, kterých nikdy není dost. A také umístění vašeho PR článku na blogu, nebo webu kde jste ho nechali umístit bývá “doživotně” (samozřejmě že záleží na domluvě s majitelem a ceně jakou jste ochotni zaplatit).



Můj nový web najdete na OndřejMartinek.cz.

Spolupracuji na Pravopisně.cz - online diktáty tak, jak je neznáte.

Komentáře



Autor:

Email:

Nadpis:

Text:


Ano jsem člověk